Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Tuesday, March 26, 2013

My very FIRST POST CARD from Phillip Island, Vic, Australia

I don't remember if I have ever received any post cards from friends but definitely not from Australia. I remember before we left the Penguins Parade @ Phillip Island, we actually spent a couple of minutes at the souvenir shop,and that's when I spotted this huge red mail box! I was a bit inquisitive if we can actually use it for mailing. To kill my curiosity, I went to check with the friendly staff and it was a YES!**jumping up with joy** Best of all, they even sell stamps which is an extra bonus.

I told HB I wanted to send a post card back to Malaysia as a remembrance. **Again to proof that we have came to Phillip Island for the Penguin Parade.**period** ahaha. I got him one postcard and likewise.

Pen down some notes. I warned him not to peek what I have written on the post card until he received it.

The precious stamps from Cowes, Phillip Island.

P/S: We mailed the post cards out on 18th March 2013. And I received it on 25th March 2013. Exactly one week!

30 comments:

  1. Replies
    1. LOL!! We will remember to do it when we fly to Melbourne again.

      Delete
  2. What's lovely postcard!!! =]

    ReplyDelete
  3. This is cool to send a postcard back to yourself with a stamp from the country you visited.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Certainly is Yan. I would love to do it again each time I have the opportunity to travel.

      Delete
  4. Replies
    1. Ermm.....I don't think I have your postal address.LOL!

      Delete
  5. I never think of doing that when I'm in oversea.. That's a brilliant idea and the best souvenir you got for yourself!~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Me too...Yes, it was something meaningful to reminisce after we came back.

      Delete
  6. I think Sibu is later coz I haven't gotten it yet, asked my dad to keep an eye out for it dy! :)

    It's a good idea, very nice way to remember our trip dear! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yea..maybe one day later. Today? ehehhehe

      Yupp, must remember to do it each time we travel.

      Delete
    2. Yup, I got it today! :)

      I think that's a great idea dear - it shall be our own ritual every time we travel - send a postcard to each other. <3

      Delete
  7. Gosh, u reminded me of my trip to Phillip Island! I even have a shot with the "penguins" :) I recalled I was freezing sitting by the beach waiting for them to appear. That was fun, right?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow...u had a shot with the little fury creatures? That must be a long time ago because now they are totally forbidding photography.

      It was fun and touching to witness such an amazing scene.

      Delete
  8. I wan........also...very nice postcard.

    Next time will use your idea.....send a postcard to myself when I am in overseas for holiday.Good idea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...must remember that.

      Yea..it is nice. In fact the best souvenier for us to remember.

      Delete
  9. That's a cute and lovely postcard! You have my postal address right? haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, I purposely choose something that represents the Phillip Island.heheh

      Hahah...yea I know u r residing in Ipoh.

      Delete
  10. I like your drawing! hahaha...creative!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Claire..that's not my drawing. HB's.

      I draw better...ahahahha.

      Delete
    2. Ish!!!

      Yeah, but it's true Reana, Ling draws much better.

      That's my drawing, we swapped postcards after writing our own addresses for the other to write on. I just got mine today. :D

      Delete
  11. wah so fast ter postal service...lol.. cute stamp

    ReplyDelete
    Replies
    1. In fact, I expected it to be within one week. Glad it came in on time.

      Yea..the precious stamp.

      Delete
  12. Fun! I do that too...question now is where did I keep my postcards? LOL.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes...i want to make it a ritual each time we travel.

      Hmmm...maybe you can check with your lil furry ball. Probably she can helps you to find it.

      Delete
  13. It is a good idea to ourselves post cards. I did that for the first day covers stamps. :)
    I like the full post office stamping, it's very valuable .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohh..I used to do it when I was still studying. I wondered where I have placed all my first day covers.

      Delete
  14. What a cute idea! So sweeetttt...my tooth hurts..hehe

    ReplyDelete
  15. Is that supposed to be pictures of penguins or turtles? Looks like turtles to me :P

    ReplyDelete

Comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...